Kan du prata Bieber-språket?

Bieber cut
Namnet på Justins signaturfrisyr.
Exempel: "Min bror frågade frisören om the Bieber cut (dvs Bieber-frisyren)"

 

Biebergasted
När en Belieber gråter vid synen av Justin.
Exempel: "Jag var honom och jag var totalt Biebergasted!"

 

Bieberlicious
Ett ord för någonting som ser hett ut (som Justin).
Exempel: "Justin ser Bieberlicious ut i hans nya video."

 

Biebernator
Ett smeknamn till Justin påhittat av Beliebers.
Exempel: "Hur kan du inte vara ett fan av the Biebernator?"

 

Biebertastic
Ett sätt att beskriva något som är fantastiskt och totalt Bieberaktigt.
Exempel: "My Worlds är så Biebertastic!"

 

Holy Bieber!
En fras använd av många exalterade Bieber fans. Även OMB (Oh my Bieber).
Exempel: "Holy Bieber, "Baby"-videon var fantastisk!"

 

OJBD
Det här står för Obsessive Justin Bieber Disorder, ett tillstånd som drabbar många fans.
Exempel: "Amanda lider av OJBD."

 

@justinbieber
Justins officiella Twitter konto, han har för tillfället över 2.5 miljoner följare.
Exempel: "@justinbieber Jag älskar dig!"

 

Belieber
Namnet på ett Justin bieber fan. Även Biebette och Uberbelieber.
Exempel: "Jag är en Belieber."

 

Bieber blast
När Bieber fans samarbetar för att ladda ned Justins låtar tillsammans i syfte att få hans musik att flyga upp på iTunes-listan.
Exempel: "Låt oss alla Bieber blast 'Eenie Meenie' till nummer 1!"

 

Bieber bullied
När en Belieber får det jobbigt av vänner som inte är Beliebers.
Exempel: "Jag blev Bieber bullied av min bror, han är ingen Belieber."

 

Bieber fever
Effekten Justin har på hans kvinnliga fans, symptomen inkluderar överexalterad, svimming och överdrivet skrikande.
Exempel: "Det är 300 skrikande tjejer utomhus som alla lider av Bieber fever."

 

Bieber or Die
Justin tog över Will Ferrell's komedivideo hemsida, Funny or Die, vilket bytte namn till Bieber or Die för en dag.
Exempel: "Såg du den roliga videon av Justin på Bieber or Die?"

 

Bieberfied
Att skriva Justins namn eller "Jag älskar Justin Bieber" på dina personliga
To write Justin's name or "I love Justin Bieiber" on your personal ägodelar, som pennfodral, skolväskor eller liknande.
Exempel: "Jag Bieberfied hela mitt rum totalt idag!"

 

Biebergasm
Nivån av upphetsning ett Justin Bieber fan kanske når när de träffar sin idol ansikte mot ansikte.
Exempel: "Jag hade en komplett Biebergasm när jag såg honom backstage."

 

Bieberstruck
Det ögonblicket ett Bieber fan inser att hon är kär i Justin.
Exempel: "Kolla på Lauren, hon är totalt Bieberstruck."

 

Biebette
Ett Justin fan. Även Belieber.
Exempel: "Min syster är också en Biebette."

 

Bustin Jieber
Smeknamnet Justin fick av Jonas Brothers. De sa att det kan bara finnas en "JB".
Exempel: "Jag är världens största Bustin Jieber fan!"

 

Eager Bieber
Ett fan som skulle göra vad som helst för att träffa Bieber.
Exempel: "Hon är en sån eager Bieber, hon väntade på honom på signering från klockan fem på morgonen."

 

Free Scooter
En kampanj av Bieber fans för att supportra Justins manager Scott "Scooter" Braun som var ifrågasatt av polis för osäkerhet bland publik på ett köpcentrum.
Exempel: "Kom igen, Beliebers, let's free Scooter!"

 

JBiebz
Ett annat av Justins smeknamn. Det här används när Justin vill säga något speciellt.
Exempel: "Som du vill shawty, JBiebz kommer ge det till dig."

 

Non-Belieber
Personer som inte är Justin fans.
Exempel: "Varför hatar han Justin? Han är en sån non-Belieber."

 

OMB
Betyder "Oh my Bieber", en fras använd av många fans.
Exempel: "OMB! Justin twittrade mig nyss!"

 

Team Bieber
Ett lojalt Bieber fan kan gå med i team Bieber.
Exempel: "Jag är team Bieber."

 

Uberbelieber
Ett besatt Justin Bieber fan som verkligen är så besatt att de kanske slutar äta och sova för att ha mer tid till att kolla på Justin på YouTube.
Exempel: "Jag har inte sett Gemma sen jul, hon är en sån uberbelieber."

What would Bieber do?

Frågan man frågar sig själv när man ställs inför svåra situationer i livet,
Exempel: "Ska jag gå ut eller ska jag göra mina läxor? Hmmm, what would Bieber do?"

Källa: CapitalFM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Här kan du läsa om allt från hans succé inom musikvärlden till var han har köpt sina skor!
Vi som driver bloggen heter Jasmine och Lina och vi båda är 15 år unga :)
Om du har något önskemål, någon fråga eller kanske vill göra ett länkbyte - maila då: [email protected]!
Take care goregous, /J.B.F

Om

Min profilbild

RSS 2.0


bloglovin